کارشناس قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در همدان خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، مجتبی جمالی از برگزاری مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در همدان خبر داد و اظهار داشت: مرحله استانی سی و هفتیم دوره مسابقات قرآن کریم از 13 تا 18 دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
 
وی محل برگزاری مرحله استانی سی و هفتیم دوره مسابقات قرآن کریم را خانه معلم همدان عنوان کرد و ادامه داد: برای این دوره از مسابقات از 15 داور ممتاز استانی و سه داور ممتاز بین المللی استفاده شده است.
 
کارشناس قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه مرحله استانی سی و هفتیم دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 10 جز، حفظ 20 جز و حفظ کل قرآن، اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی برگزار می شود، عنوان کرد: مرحله استانی سی و هفتیم دوره مسابقات قرآن کریم در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال انجام می شود.
 
جمالی با بیان اینکه منتخبان این دوره از مسابقات قرآنی 300 نفر هستند، افزود: مرحله استانی سی و هفتیم دوره مسابقات قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه 150 نفر از شرکت کنندگان خانم و 150 نفر نیز آقا هستند، ابراز داشت: این دوره از مسابقات قرآن به مدت شش روز برگزار خواهد شد.
 
کارشناس قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه شرکت کنندگان در مسابقه قرآنی امسال نفرات نخست تا سوم در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 10 جز، حفظ 20 جز و حفظ کل قرآن، اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی در هشت شهرستان استان همدان هستند، اظهار داشت: شرکت ککندگان ضمن دریافت لوح و جوایز ارزنده به این مرحله راه یافته اند.
 
مجتبی جمالی با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات قران کریم در پایان سال برگزار می شود، ادامه داد: برگزیدگان مرحله استانی سی و هفتیم دوره مسابقات قرآن کریم در استان همدان به مرحله کشوری راه پیدا می کند.
 
وی با بیان اینکه این مسابقات تا مرحله بین المللی و با حضور 70 کشور ادامه خواهد داشت، بیان کرد: سال گذشته در رشته قرائت برادران بالای 16 سال آقای مهدی ساعد از استان همدان در مسابقات کشوری قرآن کریم حائز رنیه پنجم شد و به مسابقات بین المللی راه یافت.
/2759/